Processen för att skapa en spelkaraktär
2013 (Swedish)Independent thesis Basic level (university diploma), 10 credits / 15 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
Dagens spel har väldigt väl utvecklade karaktärer men hur skapar man en karaktär egentligen? Denna rapport kommer att handla om processen för att skapa en spelkaraktär, man kommer att ta en titt på vilka verktyg och program som kan användas sig av när man skapar en spelkaraktär. Man kommer även skapa en egen karaktär och använda sig utav några utvalda program för att skapa den och kommer även undersöka lite om de program som har använts i skapandet av den karaktär som kommer skapas för att få en bättre förståelse för hur man kan göra när man skapar en karaktär och kommer i slutet gå igenom resultatet av arbetet på denna karaktär och vad man har kommit fram till. Kraven på en designer är väldigt höga och processen för att skapa en spelkaraktär kan se ut på olika sätt så i denna rapport prövar vi en process.
Place, publisher, year, edition, pages
2013. , p. 13
Keywords [en]
Autodesk Maya, ZBrush, Topogun, UVLayout
Keywords [sv]
Karaktärsdesign, Normal-mapp, UV-mapp
National Category
Computer Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:hig:diva-14661OAI: oai:DiVA.org:hig-14661DiVA, id: diva2:631212
Subject / course
Computer science
Educational program
Creative computer graphics
Supervisors
Examiners
2013-08-162013-06-202018-01-11Bibliographically approved